Lakier zaprawkowy - dowolny kolor RAL + wykończenie - 20 ml
Dobierz lakier z palety RAL + wykończenie ( mat, połysk, satyna).
W uwagach przy realizacji zamówienia, napisz nam jaki kolor z palety ral oraz wykończenie państwa interesuje !
LAKIER ZAPRAWKOWY - DOWOLNY KOLOR RAL + WYKOŃCZENIE - 20 ml
✅ Lakier zaprawka to idealne rozwiązanie na drobne rysy, odpryski, bądź otarcia.
Idealna gęstość lakieru sprawi, że zaprawki będą łatwe i szybkie w działaniu.
✅ Najwyższa jakość produktów
⚪ Wysoka wydajność - otrzymują Państwo w 100% nierozcieńczony produkt nabijany zgodnie systemem mieszalnika
⚪ Lakiery dorabiane na podstawie głównej receptury - paleta kolorów RAL
⚪ Nadaj dowolną teksture/wykończenie swojemu elementowi.
Z połyskiem, matem, satyną
⚪ Łatwość aplikacji: Specjalna formuła sprawia, że aplikacja jest przyjemnością. Łatwo i równomiernie, bez zbędnych komplikacji.
Lakier zaprawkowy, do zaprawek, zaprawki farby proszkowej
Lakier zaprawkowy to produkt, który pozwala na szybką i prostą naprawę drobnych uszkodzeń na powierzchniach lakierowanych, szczególnie w samochodach. Jest to niezwykle przydatne narzędzie, które sprawdza się w przypadku rys, odprysków oraz innych drobnych uszkodzeń, które mogą pojawić się na powłoce lakierniczej pojazdu w wyniku codziennego użytkowania. Uszkodzenia te, jeśli pozostawione bez naprawy, mogą nie tylko pogorszyć wygląd auta, ale także prowadzić do korozji i dalszych zniszczeń.
Rodzaje lakierów zaprawkowych
Lakier zaprawkowy jest dostępny w różnych wariantach, co pozwala na dopasowanie go do specyfiki naprawianego miejsca i typu powłoki. Wśród najczęściej stosowanych rodzajów znajdują się:
-
Lakiery bazowe – to pierwsza warstwa, która odpowiada za właściwy kolor. Nakłada się je na przygotowaną powierzchnię, często w kilku cienkich warstwach. Lakiery bazowe są kluczowe, ponieważ od nich zależy, czy naprawiane miejsce nie będzie wyróżniało się na tle oryginalnego lakieru.
-
Lakiery bezbarwne – stosowane jako warstwa ochronna. Nakłada się je na lakier bazowy, aby zabezpieczyć naprawione miejsce przed działaniem czynników zewnętrznych, takich jak promieniowanie UV, wilgoć, czy chemikalia. Dzięki lakierowi bezbarwnemu powierzchnia uzyskuje również połysk, co pozwala na lepsze zintegrowanie naprawionego fragmentu z resztą karoserii.
-
Podkłady – używane w przypadkach, gdy naprawa obejmuje głębsze uszkodzenia, które dotarły aż do metalu. Podkład tworzy warstwę zabezpieczającą przed korozją i poprawia przyczepność kolejnych warstw lakieru.
Dlaczego warto stosować lakier zaprawkowy?
Jednym z największych atutów lakierów zaprawkowych jest ich łatwość użycia. Z reguły są one sprzedawane w niewielkich opakowaniach, które często wyposażone są w pędzelek, co ułatwia precyzyjne nałożenie lakieru na uszkodzone miejsce. To znacznie upraszcza proces naprawy, ponieważ nie wymaga użycia dodatkowych narzędzi czy wizyty w profesjonalnym warsztacie lakierniczym.
Główne zalety lakierów zaprawkowych to:
-
Ochrona przed korozją – szybkie zabezpieczenie uszkodzeń pozwala zapobiec rdzewieniu metalowych części karoserii. Jest to kluczowe, zwłaszcza w warunkach klimatycznych, gdzie wilgoć i sól drogowa przyspieszają proces korozji.
-
Estetyka – odpryski lakieru lub drobne rysy mogą znacząco pogorszyć wygląd pojazdu. Lakier zaprawkowy pozwala na szybkie i łatwe zniwelowanie tych wad, przywracając estetyczny wygląd auta.
-
Oszczędność – naprawy lakiernicze w warsztacie mogą być kosztowne, zwłaszcza w przypadku drobnych uszkodzeń, które nie wymagają pełnego lakierowania elementu. Stosowanie lakieru zaprawkowego to ekonomiczne rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić pieniądze i czas.
Jak używać lakieru zaprawkowego?
Proces aplikacji lakieru zaprawkowego jest stosunkowo prosty, jednak wymaga pewnej precyzji i odpowiedniego przygotowania powierzchni. Oto kilka kroków, które warto przestrzegać, aby uzyskać najlepsze efekty:
-
Czyszczenie powierzchni – przed nałożeniem lakieru, uszkodzone miejsce należy dokładnie oczyścić z brudu, kurzu oraz tłuszczu. Do tego celu najlepiej użyć środków do czyszczenia powierzchni lakierowanych lub alkoholu izopropylowego.
-
Usunięcie luźnych fragmentów – jeśli na powierzchni znajdują się odpryski lub zarysowania z widocznymi zadziorami, należy je delikatnie zeszlifować papierem ściernym o drobnej gradacji, aby wyrównać powierzchnię.
-
Aplikacja lakieru bazowego – na oczyszczoną i wyrównaną powierzchnię nanosi się lakier bazowy. Należy pamiętać, aby nakładać go w cienkich warstwach, pozwalając każdej z nich wyschnąć przed nałożeniem kolejnej.
-
Aplikacja lakieru bezbarwnego – po wyschnięciu lakieru bazowego, można nałożyć lakier bezbarwny, który nada powierzchni połysk i zabezpieczy ją przed uszkodzeniami.
-
Polerowanie – po wyschnięciu lakieru, warto wypolerować naprawione miejsce, aby uzyskać idealnie gładką powierzchnię, która będzie się zlewać z resztą karoserii.
Jakie są najczęstsze błędy podczas aplikacji lakieru zaprawkowego?
Choć lakier zaprawkowy jest stosunkowo prosty w użyciu, to istnieje kilka typowych błędów, które mogą wpłynąć na końcowy efekt naprawy:
-
Brak odpowiedniego przygotowania powierzchni – nieoczyszczona lub nieodtłuszczona powierzchnia może sprawić, że lakier nie będzie dobrze przylegał, co może prowadzić do jego złuszczania się.
-
Zbyt grube warstwy lakieru – nakładanie grubej warstwy lakieru może prowadzić do smug, zgrubień oraz nierówności. Ważne jest, aby aplikować lakier cienkimi warstwami i cierpliwie czekać, aż każda z nich wyschnie.
-
Pomijanie lakieru bezbarwnego – niektórzy użytkownicy zapominają o nałożeniu warstwy bezbarwnej, co skutkuje brakiem ochrony naprawionego miejsca przed czynnikami zewnętrznymi. Lakier bezbarwny jest kluczowy dla uzyskania trwałego i estetycznego efektu.